ΚΤΕΛ: Ένας τριτοκοσμικός θεσμός

Με το παρακάτω κείμενο, και την ιστορία που θα περιγράψω, σκοπό έχω να αποδείξω ότι το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας, που είναι ο τουρισμός, απέχει πολύ από το να το αξιοποιήσουμε πραγματικά όσο υπάρχουν θεσμοί που δεν επιτρέπουν τον υγιή ανταγωνισμό. Ένας τέτοιος παρωχημένος θεσμός, επικίνδυνος κατά την γνώμη μου για τον Ελληνικό τουρισμό και κατ’ επέκταση την Ελληνική οικονομία αλλά και αναποτελεσματικός για τους καταναλωτές, είναι ο θεσμός των ΚΤΕΛ.

Το παρακάτω περιστατικό που βίωσα αυτό το καλοκαίρι και που περιγράφω πιο κάτω, νομίζω ότι όλοι λίγο ή πολύ το έχετε βιώσει ταξιδεύοντας με κάποιο λεωφορείο των ΚΤΕΛ. Συγκεκριμένα, η σύζυγός μου στις 20 Αυγούστου έπρεπε εσπευσμένα να ταξιδέψει για σοβαρή οικογενειακή υπόθεση στην Κέρκυρα. Τότε, παραθερίζαμε στην Επίδαυρο. Πήραμε λοιπόν τηλέφωνο στα ΚΤΕΛ Αθηνών προκειμένου να κλείσουμε εισιτήριο για βραδινό δρομολόγιο, το οποίο θα παραλάμβανε την σύζυγό μου από τον σταθμό της Κορίνθου.

Εν έτη 2015 η απάντηση του υπευθύνου των ΚΤΕΛ ήταν ότι ΔΕΝ μπορούμε να κλείσουμε εισιτήριο τηλεφωνικά ή μέσω ίντερνετ αλλά ΜΟΝΟ από τον σταθμό της Κορίνθου. Δηλαδή θα έπρεπε να ταξιδέψουμε 45 λεπτά από την Επίδαυρο στην Κόρινθο με κίνδυνο το λεωφορείο να είναι γεμάτο από την Αθήνα και να μην βρούμε διαθέσιμο εισιτήριο. Μάλιστα, όταν ρώτησα τον εκπρόσωπο του ΚΤΕΛ ¨τι θα κάνω εάν το λεωφορείο έρθει από την Αθήνα πλήρες»; Η απάντηση ήταν «θα πάρετε το επόμενο». Δεν έχει καμία σημασία που το επόμενο ήταν το πρωί…

Ταξιδεύουμε λοιπόν μέχρι την Κόρινθο και ευτυχώς βγάζουμε εισιτήριο. Όταν πήγαμε να πληρώσουμε έδωσα την χρεωστική μου κάρτα. Η απάντηση ήταν ότι δέχονται ΜΟΝΟ μετρητά. Δηλαδή εν μέσω capital controls τα ΚΤΕΛ δέχονται ΜΟΝΟ μετρητά!!!

Βγάζουμε λοιπόν με μετρητά το εισιτήριο, το οποίο ανέγραφε πάνω ότι η τιμή ήταν 40 € περίπου. Όταν η φθάσαμε στην Ηγουμενίτσα και έπρεπε το λεωφορείο να μπει στο πλοίο μας ζήτησαν άλλα 10 € για το κάθε εισιτήριο! Όταν έλεγξα το εισιτήριο μετά, παρατήρησα ότι έγραφε  «τιμή άνευ πορθμείου». Τι σημαίνει όμως «τιμή άνευ πορθμείου»; Δεν πρέπει ο καταναλωτής να γνωρίζει ποια είναι η τιμή του πορθμείου; Το εισιτήριο είναι ηλεκτρονικό, άρα να μπορεί να προσαρμόζετε σε οποιεσδήποτε αλλαγές. Στην Αμερική αυτός που θα έκανε μία καταγγελία σαν αυτή, είναι βέβαιο ότι θα έπαιρνε μία μεγάλη αποζημίωση.

ktell-620x320

Επίσης, δεν χρειάζεται να αναφέρουμε τις αδικαιολόγητα συχνές στάσεις του λεωφορείου μέχρι το λεωφορείο να φθάσει και να γυρίσει από την Κέρκυρα. Κλασικό φαινόμενο, της τριτοκοσμικής Ελλάδας, που όλοι «οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ» κατανοούμε που οφείλεται. Ο πελάτης θα έπρεπε έστω κατά προσέγγιση να είναι ενήμερος για την διάρκεια της διαδρομής και για το πόσες στάσεις θα έχει. Αλλά όταν έχεις το μονοπώλιο στις αστικές μεταφορές, αυτό είναι φυσιολογικό να μην σε νοιάζει…

Τέλος, για να παραπονεθώ στα ΚΤΕΛ για τις άθλιες υπηρεσίες που προσφέρουν και να μιλήσω με εκπρόσωπο της εταιρείας πρέπει να καλέσω τον αριθμό 14505 όπου πρέπει να χρεωθώ 0,69 €! Οι άνθρωποι δηλαδή δίνουν κίνητρο στον πολίτη – καταναλωτή να τους βελτιώσει τις υπηρεσίες τους…

Εικόνες σαν τις ανωτέρω, είναι προσβλητικές για τον καταναλωτή – επιβάτη και αμαυρώνουν το τουριστικό (και όχι μόνο) προφίλ της χώρας. Ας κατανοήσουμε σε αυτή την χώρα κάποτε, χωρίς να πρέπει να μας το επιβάλουν μνημόνια, ότι όταν ο ανταγωνισμός λειτουργεί ο καταναλωτής ωφελείται. Μονοπωλιακοί θεσμοί, σαν αυτόν των ΚΤΕΛ, που δυστυχώς δεν είναι ο μόνος, μόνο σε απώλεια κοινωνικής ευημερίας οδηγούν.

Σχόλια

By | 2017-04-23T22:25:14+00:00 5 Οκτώβριος, 2015|

About the Author:

RADIO CHAT