Πήρες Apple στην Ελλάδα; Tράβα Αλβανία, ή Τουρκία καλύτερα για την τεχνική υποστήριξη.

Στις 29 Σεπτεμβρίου 2010, ο Δημήτρης Παπαδημητριάδης, γιατρός, ετών 35 και κάτοικος Αθηνών, δημιουργός του maga.gr, είδε στον iMAC υπολογιστή του -της εταιρείας Apple-, γκρίζες περιοχές σε διάφορα σημεία, -της κατά τα άλλα εντυπωσιακής- οθόνης των 27 ιντσών. Οι περιοχές αυτές δεν ανταποκρίθηκαν σε καμία προσπάθεια εξωτερικού καθαρισμού βάσει οδηγιών της κατασκευάστριας και έμοιαζαν ξεκάθαρα πρόβλημα υλικού. Θυμήθηκε ότι είχε ξαναδεί τις ίδιες ακριβώς γκρίζες περιοχές σε έναν ακριβώς ίδιο υπολογιστή Apple που ανήκει σε φίλο του.

Είχε αγοράσει αυτό τον υπολογιστή προς πολλά, πολλά, πολλά ευρώ, τον Ιανουάριο της ίδιας χρονιάς. Αποφάσισε να καλέσει την τεχνική υποστήριξη, ακολουθώντας τις οδηγίες στο www.apple.com. Μέσω των σελίδων τεχνικής υποστήριξης, κατέληξε ο άτυχος σε ένα από τα εξουσιοδοτημένα service της εταιρείας στην Αθήνα. Χρειάστηκε να περιμένει κάποια λεπτά μέχρι να ασχοληθεί κάποιος μαζί του, μολονότι δεν υπήρχαν άλλοι πελάτες. Εν τέλει ένας ευγενής νεαρός του εξήγησε ότι θα κρατούσαν τον η/υ για διερεύνηση και επισκευή. Ζήτησε από τον Δημήτρη να πάρει την κούτα του μηχανήματος μαζί του φεύγοντας, γιατί δεν είχαν και πολύ χώρο… και του είπε ότι θα χρειάζονταν καμιά βδομάδα επισκευής.

Ο Δημήτρης εξεπλάγη αφού η κορυφαίας εξυπηρέτησης Apple διαφήμιζε κατά την αγορά του προϊόντος ότι οι τυχόν επισκευές λαμβάνουν χώρα σε 2 εργάσιμες! Στις 4 Οκτωβρίου παρέλαβε τον υπολογιστή με μια αναλυτική αναφορά επισκευής, στην οποία αναγράφονταν μεταξύ άλλων ότι έγινε αλλαγή της LCD οθόνης (αναπόσπαστου τμήματος του συγκεκριμένου μοντέλου η/υ iMAC), εκτεταμένος έλεγχος της οθόνης, ξηρός εσωτερικός και εξωτερικός καθαρισμός! Όλα καλύπτονταν ασφαλώς από την εγγύηση.

Πανευτυχής παρέλαβε τον η/υ του και ζήτησε πάνω στη μεγάλη του χαρά να του τοποθετήσουν και μια επέκταση μνήμης 2GB, που πλήρωσε 100 ευρώ (!). Επέστρεψε στον χώρο του, έβαλε μπρος τον iMAC των 27 ιντσών και ουυυυπς! Μια ωραιότατη σκιά στο κέντρο της εντυπωσιακής οθόνης. Eπίσης ολίγη υγρασία πίσω από το προστατευτικό πλαστικό της οθόνης… μάλλον από τον «ξηρό» καθαρισμό.

Κοιτάζει λίγο πιο χαμηλά και αντικρίζει μια φθονερή γκρίζα λωρίδα από άκρη σ’άκρη της οθόνης στο κατώτερο μέρος της. Και κάτωθεν αυτής… μια φωτεινή, υπέρλαμπρη, εντελώς αυτόνομη περιοχή.

Μια και δυό, ο Δημητράκης πήρε πάλι παραμάσχαλα τον τεράστιο iMAC κι ένα συνάδελφο γιατρό παρέα (νά ‘χει και μάρτυρα) και ξαναπήγε στο εξουσιοδοτημένο service, ονόματι System Graph ΕΠΕ, επί της λ. Μεσογείων στο Χαλάνδρι. Όχι ιδιαίτερα χαρούμενος αυτή τη φορά, όχι πολύ χαμογελαστός, μάλλον θυμωμένος, για την ακρίβεια σωστός ταύρος μενόμενος εν υαλοπωλείο.

Του είχαν πει στην προηγούμενη επίσκεψη να αγοράσει επέκταση της εγγύησης για 2 χρόνια προς 185 ευρώ «γιατί χαλάνε εύκολα αυτά», αλλά δεν τους είχε πάρει σοβαρά. Που να φανταστεί ότι εννοούσαν πως η επισκευή είναι άχρηστη.

Επιστράτευσε όλη την ψυχραιμία του και σε πληθυντικό ευγενείας, ζήτησε το λόγο από τους εκεί παριστάμενους, αφού χρειάστηκε να περιμένει αρκετά λεπτά. Αναζήτησε κάποιο προϊστάμενο, κάποιον υπεύθυνο. Κάποιοι είπαν ότι δεν ήταν εκεί κανένας τέτοιος, αλλά ο Δημητράκης θυμώνταν ένα όνομα που άκουσε κάποτε από μια φίλη του.. του ιδιοκτήτη τους ή κάτι παρόμοιο, και τον ζήτησε φωναχτά! Μια υπάλληλος που μάλλον ήξερε από αυτά και μύριζε τον κίνδυνο, τον ενημέρωσε ότι δεν ήταν διαθέσιμος.

Αλλά εν τέλει αυτός ο μάγκα, ξεπρόβαλε οικειοθελώς από τον μικρό του λαβύρινθο, γιατί στην πραγματικότητα στεκόνταν ακριβώς δίπλα στη συζήτηση από την αρχή. Ακολούθησε ένας διάλογος …αρχικά με τα παράπονα του απελπισμένου πελάτη σε χαμηλούς τόνους…, στη συνέχεια σε υψηλούς.

-Ο Δημήτρης του είπε ότι βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας ήθελε να κάνει χρήση του δικαιώματός του να του αντικατασταθεί το προβληματικό προϊόν.

-Ο μάγκας της System Graph ΕΠΕ του πρότεινε να το ζητήσει γραπτώς κι έκανε μια να φύγει, υποθέτοντας μάλλον ότι θα λήξει εκεί.

-Ο Δημήτρης ζήτησε κόλλα Α4 και έγραψε το αίτημα του επιτόπου.

-Ο μάγκας ξαφνιάστηκε μία..  ξαφνιάστηκε άλλη μία όταν του ζητήθηκε να κάνει την Α4 φωτοτυπία και να υπογράψει ότι παρέλαβε το αίτημα!

-Προσπάθησε να εξηγήσει ότι αντικαταστάσεις δεν γίνονται στην Apple! (Μα πως τόλμησε καν ο πελάτης να το σκεφτεί αυτό;;; ποιός νόμος; εδώ είναι APPLE φίλε μου!).

-Αρπάει ο μάγκας την κόλλα Α4 από τα χέρια του Δημήτρη και συμπληρώνει χειρόγραφα ότι «παρέλαβε την επιστολή του Δημήτρη αλλά δεν τη διαβάζει»… και γράφει ακόμη ότι «δεν παραλαμβάνει στο service του τον iMAC γιατί του ζητήθηκε αντικατάσταση με καινούριο και τέτοιο αίτημα δεν το αποδέχεται» (βλ. επισυναπτόμενα PDF στο τέλος αυτού του άρθρου).

Ρε, εδώ είναι APPLE! Ξέρεις τι θα πει Apple φίλε; Γράφει όλα αυτά περί απαξίωσης του αιτήματος και μη παραλαβής του ελαττωματικού υπολογιστή ο μάγκας και λέει στον έκπληκτο καταναλωτή, «πάρε τώρα τον υπολογιστή σου και φύγε, να πας αλλού!».

Έψαξε ο Δημήτρης να βρει που είναι το αλλού. Κατέληξε σε άλλο ένα από τα 3 στο σύνολο εξουσιοδοτημένα service. Τον αφήνει για διάγνωση. Ψάχνει να μιλήσει με την επίσημη αντιπροσωπεία της Apple στην Ελλάδα αλλά όλοι του λένε ότι αντιπροσωπεία δεν υπάρχει! Μια εταιρεία υπάρχει μόνο, που είναι θυγατρική εκείνης στην οποία ανήκει το service, που διανέμει και εμπορεύεται… απλώς!

Ε πήγε και σε αυτούς.. κάποιους iSQUARE A.E. που έχουν ανοίξει κι ένα μαγαζί -το iSTORM- πολύ design και όλο στυλ- στην πλατεία κολωνακίου, για να προωθήσουν *επιθετικά*, όπως λένε στο internet site τους, τα προϊόντα Apple στην Ελλάδα. Είδες τι σου κάνει το iPhone που το κρατάει και ο τελευταίος έλληνας πιτσιρικάς στην πιο απομακρυσμένη βουνοκορφή και ακριτικό χωριό;

Εκεί ζητάει κάποιον να τα πούνε. Είναι μαζί και ο φίλος του ο άλλος γιατρός. Έρχεται μια κυρία ευγενέστατη και τον συναντάει στα όρθια στην είσοδο.. γιατί φαίνεται αυτή η iSQUARE A.E. που έχει λέμε και επιθετική πολιτική, δεν διαθέτει ακόμα καθίσματα, σαλόνια, ή γραφεία, ή είναι τόσο πολυτελή που θα της τα λερώσουν οι ταπεινοί καταναλωτές.

Τους εξηγεί εκεί στο πόδι η κυρία ότι δεν πρέπει να το κάνουν τόσο μεγάλο θέμα…χαμένος από χέρι είναι ο καταναλωτής που ζητάει αντικαταστάσεις ή επιστροφές χρημάτων, γιατί η πολιτική της Apple δεν είναι να αντικαθιστά βλαμμένους υπολογιστές παιδί μου. Κι ας είναι στην εγγύηση. Εδώ είναι Apple σου λέω Μήτσο, κατάλαβες; Μα η Ελληνική νομοθεσία και η Ευρωπαϊκή λένε άλλα! Τι λε ρε Μήτσο που θα τους τρομάξουν οι νόμοι… εδώ πουλάνε υπολογιστές σου λέει και δεν έχουν καν αντιπροσωπεία!

Ένα αριθμό 00800 του δώσανε του Μήτσου να καλέσει να πει τα προβλήματά του.. Αυτός ο αριθμός, του είπαν, είναι ό,τι πιο κοντά σε αυτή την Apple εδώ στην Ελλάδα, αλλά δεν έχει σχέση με την iSQUARE A.E.

Εγώ θυμάμαι από παιδί ότι με «00» καλούσαμε εξωτερικό όμως! «Βρε τι σε νοιάζει που είναι», του λέει η κυρία. «Ούτε εμείς ξέρουμε ακριβώς»! «Κάπου εδώ στην Αθήνα», αλλά φαίνεται είναι μυστικό!

Ένας τύπος του απάντησε εκεί στο 00800, αυτός που κάπου βρίσκεται και κανείς δεν ξέρει, ..κάτι του είπε όμως πεταχτά ότι βρίσκεται μέσα στο κτίριο αυτής της iSQUARE (εκείνης που δεν έχει καθίσματα.. θυμάσαι παραπάνω;). Του έστειλε αυτός ο τύπος ένα email να παραπονεθεί ο Μήτσος στους Ιρλανδούς γιατί στην Ιρλανδία είναι η ευρωπαία Apple. Κάτι στο πρώτο email του τύπου δεν ήταν και πολύ σωστό όμως γιατί ανήκε σε μια teleperformance.com -που ψάχοντας προέκυψε ως εταιρεία που νοικιάζει τηλεφωνικούς «υποστηρικτές» σε διάφορους και μάλλον στην Apple-, κάτι του διόρθωσε μετά… κι ένα δεύτερο email είχε και παπάκι apple.com μέσα στη διεύθυνση του τύπου για να μη νομίζει ο Μήτσος… Και αυτός ο τύπος στο 0800 που κανείς δεν ξέρει που βρίσκεται λέμε, αλλά ίσως είναι και κρυμένος στα υπόγεια της iSQUARE A.E., είπε στο Μήτσο «αγνόησε το πρώτο email», «εγώ είμαι η Apple«! Και είπε η φωνή από το υπερπέραν, ότι η Apple δεν επιστρέφει λεφτά και μηχανήματα αλλά οk, να το εξετάσουμε «κάπως, μήπως.., να δούμε τι θα πει και η iSQUARE» …αλλά «πρέπει να βρεις τους Ιρλανδούς» ρε Μήτσο.

Τα πήρε και ο Μήτσος και πήγε στο Συνήγορο του Καταναλωτή, Ανεξάρτητη Αρχή της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Του είπαν εκεί ότι τον δουλεύουν κανονικά όλοι οι προηγούμενοι, γιατί ο νόμος είναι σαφέστατος. Τα μετέφερε αυτά o Μήτσος έξαλλος στις ευγενικές κυρίες της iSQUARE A.E., που ξαναπήραν τηλέφωνο να μάθουν αν τα είπε ωραία με τον τύπο του 00800 το πρωί… (μήπως και τον είχε πείσει ο τύπος να το βουλώσει επιτέλους;;).

Λέει ο Μήτσος στις κυρίες, βρε… ο 00800 δεν μου απέκλεισε ότι θα βρω το δίκιο μου! Κάτι τα έχασαν αυτές στο τηλέφωνο, κάτι θυμήθηκαν ότι για όλα φταίει ο ίδιος ο Μήτσος που δεν πήγε στον λιανέμπορα, όπου το αγόρασε, αλλά πήγε στο εξουσιοδοτημένο κέντρο τεχνικής υποστήριξης της Apple στην Αθήνα.. και να τώρα.. θάλασσα τα έκανε! Μα στο εξουσιοδοτημένο κέντρο της Apple πήγες; Τι δουλειά έχει το εξουσιοδοτημένο κέντρο τεχνικής υποστήριξης με βλάβες βρε παιδί μου; ε; Τι κι αν τα είπε στον λιανέμπορα (καταστήματα Public) και αυτό του είχε ήδη εξήγησει ότι ουδεμία σχέση έχει.

Τους είπε ο Μήτσος ότι τα κάρφωσε όλα στην Ανεξάρτητη Αρχή, αλλά η κυρία εξήγησε του Μήτσου ότι η Ανεξάρτητη Αρχή θα κάνει μήνες να τους ενοχλήσει! «έχουν εμπειρία» παιδί μου!!! Μπουχαχα! Ξέρουν ότι πρόκειται για το δημόσιο και δεν τρομάζει η Apple αγόρι μου. Βρε ακόμα να καταλάβεις τι εστί Apple έτσι;;

Βρε σαν δεν ντρέπεστε λίγο, λαμόγια. Εξώδικα τώρα ο Μήτσος, καταγγελίες, γιατί ο μικρός Μήτσος θύμωσε και τα πήρε που εδώ στην Ελλαδίτσα μας περνάνε για κορόϊδα. Κατάλαβες Apple;;; iΧΑΣΟΥ Αpple.

Αν και αμφιβάλλουμε ότι η ίδια η Apple γνωρίζει το ελληνικό μπάχαλο που συνδέεται με το όνομά της εδώ. Θα το μάθει όμως.

Τα αποδεικτικά έγγραφα που συνοδεύουν το ιστορικό που αναγράφεται στο maga.gr:

Σχόλια